Varma - Vuosikertomus 2012

Hallituksen jäsenet

Sakari Tamminen

s. 1953, vuorineuvos, kauppatieteiden maisteri

Rautaruukki Oyj:n toimitusjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2008, erovuorossa 2013

Metallinjalostajat ry:n puheenjohtaja, Sanoma Oyj:n hallituksen varapuheenjohtaja, Teknologiateollisuus ry:n, Elinkeinoelämän valtuuskunta EVA:n, Elinkeinoelämän tutkimuslaitos ETLA:n, Suomalais-Venäläinen kauppakamariyhdistys - SVKK ry:n ja World Steel Associationin hallitusten jäsen sekä European Steel Associationin (EUROFER) varapuheenjohtaja.*

Sakari_tamminen.jpg

Ole Johansson

Varapuheenjohtaja

s. 1951, vuorineuvos, diplomiekonomi

Varman hallituksen jäsen vuodesta 2005

Outokumpu Oyj:n ja Eq Oyj:n hallitusten puheenjohtaja sekä Svenska Handelsbanken AB:n ja Elinkeinoelämän valtuuskunta EVA:n hallitusten jäsen. Jäsenyys päättyi 31.12.2012.

Ole_johansson.jpg

Mikko Mäenpää

Varapuheenjohtaja

s. 1954, oikeustieteen kandidaatti

Toimihenkilökeskusjärjestö STTK ry:n puheenjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2000, erovuorossa 2015

Eläketurvakeskuksen edustajiston ja Talousneuvoston jäsen sekä Pohjolan Ammatillisen Yhteisjärjestön, Euroopan Ammatillisen Yhteisjärjestön hallitusten jäsen ja Trade Union Advisory Committee to the OECD hallintokomitean jäsen.

Mikko_maenpaa.jpg

Riku Aalto

s. 1965, hallintotieteiden maisteri

Metallityöväen Liitto ry:n puheenjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2012, erovuorossa 2014

VVO-yhtymä Oyj:n hallituksen puheenjohtaja, Teollisuuden Palkansaajien neuvottelukunnan varapuheenjohtaja, Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ry:n, Työväen Opintorahaston ja VR-Yhtymä Oy:n hallitusten jäsen sekä Työttömyysvakuutusrahaston hallintoneuvoston jäsen.

Riku-Aalto.jpg

Mikael Aro

s. 1965, eMBA

VR-Yhtymä Oy:n toimitusjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2010, erovuorossa 2015

VR Track Oy:n, Avecra Oy:n, Corenet Oy:n ja Finnkino Oy:n hallitusten puheenjohtaja sekä Altia Oyj:n ja Palvelualojen PALTA ry:n hallitusten jäsen.*

Mikael_Aro.jpg

Johanna Ikäheimo

s. 1968, hallintotieteiden maisteri

Lappset Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2009, erovuorossa 2013

FEPI -Federation of European Play Industry:n hallituksen puheenjohtaja.*

Johanna_ikaheimo.jpg

Ari Kaperi

s.1960, kauppatieteiden maisteri

Nordea Bank AB (publ):n varatoimitusjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2010, erovuorossa 2015

Finanssialan Keskusliitto FK:n hallituksen varapuheenjohtaja, Luottokunnan hallintoneuvoston jäsen sekä Keskuskauppakamarin, Turun Yliopistosäätiön, Elinkeinoelämän valtuuskunta EVA:n ja Elinkeinoelämän tutkimuslaitos ETLA:n valtuuskuntien jäsen.*

Ari_kaperi.jpg

Lasse Laatunen

s. 1950, oikeustieteen kandidaatti

Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n työmarkkinajohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 1998, erovuorossa 2015

Eläketurvakeskuksen, Tapaturmavakuutuslaitosten liiton (TVL) ja Kansaneläkelaitoksen hallitusten jäsen.

Lasse_laatunen.jpg

Karsten Slotte

s. 1953, diplomiekonomi

Oy Karl Fazer Ab:n konsernijohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2009, erovuorossa 2014

Onninen Oy:n, Fiskars Oyj:n, Elintarviketeollisuusliitto ry:n, Suomalais-ruotsalaisen kauppakamarin, Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n, TT-säätiön ja Suomalais-Venäläinen kauppakamariyhdistys - SVVK ry:n hallitusten jäsen.*

Karsten_slotte.jpg

Kari Stadigh

s. 1955, diplomi-insinööri, diplomiekonomi

Sampo Oyj:n konsernijohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2008, erovuorossa 2014

Keskinäisen Vakuutusyhtiön Kalevan, Mandatum Henkivakuutusosakeyhtiön, If Skadeförsäkring Holding AB:n (publ) ja Finanssialan Keskusliitto FK:n hallitusten puheenjohtaja, Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n hallituksen varapuheenjohtaja sekä Nokia Oyj:n ja Nordea Bank AB:n hallitusten jäsen.*

Kari_stadigh.jpg

Kai Telanne

s. 1964, kauppatieteiden maisteri

Alma Media Oyj:n toimitusjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2009, erovuorossa 2014

Talentum Oyj:n hallituksen puheenjohtaja ja Teleste Oyj:n hallituksen jäsen.*

Kai_telanne.jpg

Veli-Matti Töyrylä

s. 1953, ekonomi

Asiakasvastuullinen johtaja, Nordea Pankki Suomi Oyj, Nordea Järjestöpankki, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2011, erovuorossa 2013

Kaupallisten- ja teknisten tieteiden tukisäätiö Kauten hallituksen puheenjohtaja sekä AKAVA ry:n eläketyöryhmän jäsen.

Velimatti_toyryla.jpg

Varajäsenet

Mikko Ketonen

s. 1945, ekonomi

TS-Yhtymä Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja, Varman hallituksen varajäsen vuodesta 1998, erovuorossa 2013

Priimus Group Oy:n, Hansaprint Oy:n, Salon Seudun Sanomat Oy:n ja Polytypos Oy:n hallitusten puheenjohtaja.*

Mikko_ketonen.jpg

Arto Kuusiola

s. 1952, kauppatieteiden maisteri

Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ry:n talousjohtaja ja johtoryhmän jäsen, Varman hallituksen varajäsen vuodesta 2012, erovuorossa 2013

Asuntosäätiön hallituksen puheenjohtaja sekä International Trade Union Confederation (ITUC):n Internal Auditor ja International Solidarity Management Boardin jäsen.

Arto-Kuusiola.jpg

Liisa Leino

s. 1960, kasvatustieteen maisteri

Leinovalu Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja, Varman hallituksen varajäsen vuodesta 2011, erovuorossa 2013

Metsä Board Oyj:n, Rautaruukki Oyj:n, Elomatic Oy:n, Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n ja Teknologiateollisuus ry:n hallitusten jäsen sekä Elinkeinoelämän valtuuskunta EVA:n ja Elinkeinoelämän tutkimuslaitos ETLA:n valtuuskuntien jäsen.*

Liisa_leino.jpg

Hallituksen uusi jäsen 1.1.2013 alkaen (hallintoneuvoston päätös 4.12.2012):

Kari Jordan, s. 1956, vuorineuvos, ekonomi
Metsä Groupin pääjohtaja, Metsäliitto Osuuskunnan toimitusjohtaja, erovuorossa 2013.

Hallitusjäsenistä luettelossa *-merkityt kuuluvat Varman merkittävien asiakasyritysten toimivaan johtoon; muut jäsenet ovat hallinnointikoodin (suositus nro 15) tarkoittamalla tavalla riippumattomia.