Varma - Vuosikertomus 2012

Käyttäjän opas

Tervetuloa Varman ensimmäiseen sähköiseen vuosikertomukseen. Uudistuneen vuosikertomuksemme tavoitteena on palvella asiakkaitamme ja sidosryhmiämme aikaisempaa monipuolisemmin.

Vuosikertomuksemme on saatavilla ainoastaan sähköisenä, mutta sen voi tulostaa kokonaisuudessaan, valmiiksi paketoiduissa osissa tai oman mielenkiinnon mukaan oikean laidan työkaluvalikon avulla. Tämä ohje kertoo, miten käytät sähköistä vuosikertomusta sekä sen työkaluvalikkoa ja aineistopankkia.

Vuosikertomus koostuu kuudesta osiosta: Lyhyesti, Eläkkeiden turvaaminen, Sijoitukset, Hallinto, Tilinpäätös sekä Hyvää työtä.

Lyhyesti-osio esittelee Varman yhtiönä ja vuoden 2012 tiiviisti graafien ja tunnuslukujen kera. Eläkkeiden turvaaminen -osiosta löytyy toimitusjohtajan katsaus ja tiedot keskeisistä liiketoiminnoista. Sijoitukset-osio kertoo kattavasti vuoden 2012 sijoitustoiminnan painopisteistä ja tuotoista. Hallinto-osio sisältää mm. selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä ja palkka- ja palkkioselvityksen. Tilinpäätös kattaa hallituksen toimintakertomuksen, tuloslaskelman, taseen, rahoituslaskelman sekä tilinpäätöksen liitetiedot. Hyvää työtä -osioon on koottu hyvän työn makupaloja vuodelta 2012.

Navigointi

Päänavigaation alas aukeavasta valikosta pääset helposti siirtymään suoraan haluamallesi sivulle tai osion pääsivulle. Voit liikkua myös osiokohtaisen navigaation avulla, joka näkyy sivun vasemmassa laidassa. Vuosikertomuksen navigaatio kokonaisuudessaan on nähtävissä alapalkin Sivukartassa.

Dropdown menu.jpg

Hakutoiminnot

Voit käyttää hakua kirjoittamalla etsimäsi asian yläpalkin hakukenttään.

Työkalut

Lataa vuosikertomus

Lataa vuosikertomus -painikkeesta voit ladata koko Varman vuosikertomuksen PDF-tiedostona.

Lataa vuosikertomus.jpg

Lisää sivu raporttiisi

Voit lisätä sivuja omaan raporttiisi työkalupalkin Lisää sivu raporttiisi -painikkeesta. Sivu, jolla olet, siirtyy tällöin omaan raporttiisi. Pääset tarkastelemaan raporttisi sisältöjä painamalla Kokoa oma raporttisi
-painiketta.

Lisää sivu raporttiisi.jpg

Kokoa oma raporttisi

Kokonainen vuosikertomus ja sen alaosiot ovat ladattavissa PDF-tiedostoina. Joitakin taulukoita voit ladata myös Excel-tiedostoina. Aineistopankista pääset katsomaan myös Varman vuosikertomuksessa olevat videot, kuten toimitusjohtajan katsauksen, Perustehtävän esittelyn sekä Hyvää työtä -palkintovideon. Voit myös koostaa oman, PDF-tiedostona ladattavan raportin haluamistasi sivuista valitsemalla navigaatiosta osioita tai yksittäisiä sivuja.

Kokoa oma raporttisi.jpg

Download.jpg

Tulostustoiminto avaa tulostettavan version sivusta, jolla olet.

Tulosta.jpg

Sanasto

Sanasto-työkalu vie erilliselle sivulle, josta löydät täsmentävän selityksen usealle keskeiselle termille.

Sanasto.jpg

Tekstin seassa olevat sanastotermit on alleviivattu katkoviivalla. Viemällä hiiren osoittimen alleviivatun sanan päälle saat esiin selitelaatikon. Alleviivattua sanaa klikkaamalla pääset sanastosivulle.

Glossary words2.jpg

Palaute

Voit antaa palautetta työkalupalkin Palaute-painikkeesta.

Palaute.jpg

Jaa-toiminnon avulla voit jakaa sivukohtaiset vuosikertomuksen sisällöt sähköpostitse tai yhteisöpalveluissa (Twitter, LinkedIn ja Facebook).