Vuosikertomus 2014

Hallitus 1.1.2015

Berndt Brunow

s. 1950, diplomiekonomi

Oy Karl Fazer Ab:n hallituksen puheenjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2015, erovuorossa 2016

Lemminkäinen Oyj:n ja Oy C.E. Lindgren Ab:n hallitusten puheenjohtaja, UPM-Kymmene Oyj:n hallituksen varapuheenjohtaja ja Hartwall Capital Oy Ab:n hallituksen jäsen.

Berndt_Brunow.jpg

Jari Paasikivi

Varapuheenjohtaja

s. 1954, vuorineuvos, kauppatieteiden maisteri

Oras Invest Oy:n toimitusjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2014, erovuorossa 2016

Kemira Oyj:n, Oras Oy: n, Tikkurila Oyj:n ja Teknologiateollisuus ry:n hallitusten puheenjohtaja sekä Elinkeinoelämän keskusliiton EK ry:n hallituksen jäsen.*

Jari_Paasikivi.jpg

Antti Palola

Varapuheenjohtaja

s. 1959, merikapteeni

Toimihenkilökeskusjärjestö STTK ry:n puheenjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2014, erovuorossa 2015

Talousneuvoston jäsen sekä Pohjolan ammatillinen yhteisjärjestö PAY:n ja Euroopan ammatillinen yhteisjärjestö EAY:n hallitusten jäsen, Eläketurvakeskuksen edustajiston jäsen, Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kalevan sekä Työttömyysvakuutusrahaston ja Koulutusrahaston hallintoneuvostojen jäsen.

Antti_Palola.jpg

Riku Aalto

s. 1965, hallintotieteiden maisteri

Metallityöväen Liitto ry:n puheenjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2012, erovuorossa 2017

VVO-yhtymä Oyj:n hallituksen puheenjohtaja, Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ry:n ja VR-Yhtymä Oy:n hallitusten jäsen sekä Työttömyysvakuutusrahaston hallintoneuvoston jäsen.

Riku_Aalto.jpg

Mikael Aro

s. 1965, eMBA

VR-Yhtymä Oy:n toimitusjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2010, erovuorossa 2015

Nordic Cinema Groupin hallituksen puheenjohtaja, Elinkeinoelämän keskusliitto EK ry:n, Kansallisteatterin, Palvelualojen työnantajat PALTA ry:n, Altia Oyj:n, Suomalais-Venäläinen kauppakamari – SVKK ry:n ja East Office of Finnish Industriesin hallitusten jäsen sekä Savonlinnan oopperajuhlien kannatusyhdistyksen valtuuston jäsen.*

Mikael_Aro.jpg

Johanna Ikäheimo

s. 1968, hallintotieteiden maisteri

Lappset Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2009, erovuorossa 2016

FEPI – Federation of European Play Industry:n hallituksen puheenjohtaja, Finpron hallituksen varapuheenjohtaja ja Kunnan Taitoa Oy:n hallituksen jäsen.*

Johanna_Ikäheimo.jpg

Ari Kaperi

s. 1960, kauppatieteiden maisteri

Nordea Bank AB:n (publ) varatoimitusjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2010, erovuorossa 2015

Finanssialan Keskusliitto FK:n hallituksen varapuheenjohtaja, Elinkeinoelämän valtuuskunta EVA:n ja Elinkeinoelämän tutkimuslaitos ETLA:n valtuuskuntien jäsen sekä Liikesivistysrahaston hallituksen jäsen.*

Ari_Kaperi.jpg

Jyri Luomakoski

s. 1967, MBA

Uponor Oyj:n toimitusjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2015, erovuorossa 2017

EHI, European Heating Industries ja The European Plastic Pipes and Fittings Association hallitusten jäsen.*

Jyri_Luomakoski.jpg

Petri Niemisvirta

s. 1970, oikeustieteen kandidaatti

Mandatum Henkivakuutusosakeyhtiön toimitusjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2014, erovuorossa 2017

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kalevan hallituksen puheenjohtaja, Alma Media Oyj:n ja BenCo Insurance Holding B.V.:n (Hollanti) hallitusten jäsen sekä Finanssialan Keskusliitto ry:n Henkivakuutuksen johtokunnan jäsen.*

Petri_Niemisvirta.jpg

Ilkka Oksala

s. 1965, oikeustieteen kandidaatti

Elinkeinoelämän keskusliitto EK ry:n johtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2015, erovuorossa 2015

Eläketurvakeskuksen, Tapaturmavakuutuslaitosten liiton (TVL) ja Kansaneläkelaitoksen hallitusten jäsen.

Ilkka_Oksala.jpg

Kai Telanne

s. 1964, kauppatieteiden maisteri

Alma Media Oyj:n toimitusjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2009, erovuorossa 2017

Talentum Oyj:n hallituksen puheenjohtaja ja Teleste Oyj:n hallituksen jäsen.*

Kai_Telanne.jpg

Veli-Matti Töyrylä

s. 1953, ekonomi

Varman hallituksen jäsen vuodesta 2011, erovuorossa 2016

Kaupallisten- ja teknisten tieteiden tukisäätiö Kauten hallituksen puheenjohtaja, AKAVA ry:n eläkepoliittisen työryhmän jäsen sekä Suomen Ekonomit – Finlands Ekonomer ry:n sijoitustoiminnan johtoryhmän puheenjohtaja.

Veli-Matti_Töyrylä.jpg

Varajäsenet

Mikko Ketonen

s. 1945, ekonomi

Varman hallituksen varajäsen vuodesta 1998, erovuorossa 2016

TS-Yhtymä Oy:n ja Salon Seudun Sanomat Oy:n hallitusten puheenjohtaja.*

Mikko_Ketonen.jpg

Arto Kuusiola

s. 1952, kauppatieteiden maisteri

Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ry:n talousjohtaja ja johtoryhmän jäsen, Varman hallituksen varajäsen vuodesta 2012, erovuorossa 2016

Asuntosäätiön hallituksen puheenjohtaja sekä International Trade Union Confederation (ITUC):n Internal Auditor ja International Solidarity Fund Management Boardin jäsen.

Arto_Kuusiola.jpg

Liisa Leino

s. 1960, teollisuusneuvos, kasvatustieteen maisteri

Leinovalu Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja, Varman hallituksen varajäsen vuodesta 2011, erovuorossa 2016

Metsä Board Oyj:n, Elomatic Oy:n ja Teknologiateollisuus ry:n hallitusten jäsen sekä Elinkeinoelämän Valtuuskunta EVA:n ja Elinkeinoelämän tutkimuslaitos ETLA:n valtuuskuntien jäsen.*

Liisa_Leino.jpg

Hallituksessa ovat lisäksi tilikaudella 1.1.–31.12.2014 toimineet:

Kari Jordan

s. 1956, vuorineuvos, ekonomi

Metsä Groupin pääjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2013 ja puheenjohtaja vuodesta 2014

Metsä Board Oyj:n, Metsä Tissue Oyj:n, Metsä Fibre Oyj:n ja Keskuskauppakamarin hallitusten puheenjohtaja, Metsäteollisuus ry:n ja Elinkeinoelämän keskusliitto EK ry:n hallitusten varapuheenjohtaja; lisäksi lukuisia hallituksen jäsenyyksiä säätiöissä ja yhdistyksissä.*

Kari_Jordan.jpg

Lasse Laatunen

s. 1950, oikeustieteen kandidaatti

Elinkeinoelämän keskusliitto EK ry:n työmarkkinajohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 1998

Lasse_Laatunen.jpg

Karsten Slotte

s. 1953, diplomiekonomi

Varman hallituksen jäsen vuodesta 2009

Onninen Oy:n, Fiskars Oyj:n, Oriola-KD Oyj:n, Onvest Oy:n, Royan Unibrew A/S:n, Suomalais-ruotsalaisen kauppakamarin, TT-säätiön sekä Scandi Standard AB (publ):n hallitusten jäsen.

Karsten_Slotte.jpg

Hallitusjäsenistä luettelossa *-merkityt kuuluvat Varman merkittävien asiakasyritysten toimivaan johtoon; muut jäsenet ovat hallinnointikoodin (suositus nro 15) tarkoittamalla tavalla riippumattomia.