Hallituksen jäsenet 31.12.2015

Berndt Brunow

s. 1950, diplomiekonomi

Oy Karl Fazer Ab:n hallituksen puheenjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2015, erovuorossa 2016

Lemminkäinen Oyj:n ja Oy C.E. Lindgren Ab:n hallitusten puheenjohtaja, UPM-Kymmene Oyj:n hallituksen varapuheenjohtaja sekä Hartwall Capital Oy Ab:n hallituksen jäsen.

Jari Paasikivi

Varapuheenjohtaja

s. 1954, vuorineuvos, kauppatieteiden maisteri

Oras Invest Oy:n toimitusjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2014, erovuorossa 2016

Kemira Oyj:n, Oras Oy:n ja Tikkurila Oyj:n hallitusten puheenjohtaja.*

Antti Palola

Varapuheenjohtaja

s. 1959, merikapteeni

Toimihenkilökeskusjärjestö STTK ry:n puheenjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2014, erovuorossa 2018

Talousneuvoston jäsen sekä Pohjolan ammatillinen yhteisjärjestö PAY:n ja Euroopan ammatillinen yhteisjärjestö EAY:n hallitusten jäsen, Eläketurvakeskuksen edustajiston jäsen, Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kalevan, Työttömyysvakuutusrahaston ja Koulutusrahaston hallintoneuvostojen jäsen.

Riku Aalto

s. 1965, hallintotieteiden maisteri

Metallityöväen Liitto ry:n puheenjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2012, erovuorossa 2017

VVO-yhtymä Oyj:n hallituksen puheenjohtaja, Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ry:n ja VR-Yhtymä Oy:n hallitusten jäsen sekä Työttömyysvakuutusrahaston hallintoneuvoston jäsen.

Mikael Aro

s. 1965, eMBA

VR-Yhtymä Oy:n toimitusjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2010, erovuorossa 2018

Kesko Oyj:n ja East Office of Finnish Industriesin hallitusten varapuheenjohtaja, Elinkeinoelämän keskusliitto EK ry:n, Kansallisteatterin ja Palvelualojen työnantajat PALTA ry:n hallitusten jäsen sekä Savonlinnan oopperajuhlien kannatusyhdistyksen valtuuston jäsen.*

Johanna Ikäheimo

s. 1968, hallintotieteiden maisteri

Lappset Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2009, erovuorossa 2016

FEPI – Federation of European Play Industry:n hallituksen puheenjohtaja sekä Elinkeinoelämän keskusliitto EK ry:n hallituksen varapuheenjohtaja ja yritysvaltuuskunnan puheenjohtaja.*

Ari Kaperi

s. 1960, kauppatieteiden maisteri

Nordea Bank AB:n (publ) konsernin riskienhallinnan johtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2010, erovuorossa 2018

Finanssialan Keskusliitto FK:n hallituksen varapuheenjohtaja, Elinkeinoelämän valtuuskunta EVA:n ja Elinkeinoelämän tutkimuslaitos ETLA:n valtuuskuntien jäsen sekä Liikesivistysrahaston hallituksen jäsen.*

Jyri Luomakoski

s. 1967, MBA

Uponor Oyj:n toimitusjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2015, erovuorossa 2017

EHI, European Heating Industries, The European Plastic Pipes and Fittings Association ja Procurator Holding Oy:n hallitusten jäsen.*

Petri Niemisvirta

s. 1970, oikeustieteen kandidaatti

Mandatum Henkivakuutusosakeyhtiön toimitusjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2014, erovuorossa 2017

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kalevan hallituksen puheenjohtaja, Alma Media Oyj:n hallituksen varapuheenjohtaja, Keskuskauppakamarin ja BenCo Insurance Holding B.V:n (Hollanti) hallitusten jäsen, Elinkeinoelämän keskusliitto EK ry:n talous- ja verovaliokunnan puheenjohtaja sekä Finanssialan Keskusliitto ry:n Henkivakuutuksen johtokunnan puheenjohtaja.*

Ilkka Oksala

s. 1965, oikeustieteen kandidaatti

Elinkeinoelämän keskusliitto EK ry:n johtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2015, erovuorossa 2018

Eläketurvakeskuksen, Tapaturmavakuutuslaitosten liiton (TVL) ja Kansaneläkelaitoksen hallitusten jäsen.

Kai Telanne

s. 1964, kauppatieteiden maisteri

Alma Media Oyj:n toimitusjohtaja, Varman hallituksen jäsen vuodesta 2009, erovuorossa 2017

Talentum Oyj:n hallituksen puheenjohtaja ja Teleste Oyj:n hallituksen jäsen.*

Veli-Matti Töyrylä

s. 1953, ekonomi

Varman hallituksen jäsen vuodesta 2011, erovuorossa 2016

Kaupallisten- ja teknisten tieteiden tukisäätiö Kauten hallituksen puheenjohtaja, AKAVA ry:n eläkepoliittisen työryhmän jäsen sekä Suomen Ekonomit – Finlands Ekonomer ry:n sijoitustoiminnan johtoryhmän puheenjohtaja.

Varajäsenet

Eija Hietanen

s. 1961, valtiotieteen maisteri

Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ry:n hallintojohtaja, Varman hallituksen varajäsen 12.3.2015 alkaen, erovuorossa 2016

Palkansaajien tutkimuslaitoksen, Kansan Sivistysrahaston ja Suomen Ammattiliittojen solidaarisuuskeskus SASK ry:n hallitusten jäsen, Finnfundin hallintoneuvoston jäsen sekä Työsuojelurahaston valtuuston jäsen.

Mikko Ketonen

s. 1945, ekonomi

Varman hallituksen varajäsen vuodesta 1998, erovuorossa 2016

TS-Yhtymä Oy:n hallituksen puheenjohtaja.*

Liisa Leino

s. 1960, teollisuusneuvos, kasvatustieteen maisteri

Leinovalu Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja, Varman hallituksen varajäsen vuodesta 2011, erovuorossa 2016

Metsä Board Oyj:n, Elomatic Oy:n, Cadmatic Oy:n ja Teknologiateollisuus ry:n hallitusten jäsen sekä Elinkeinoelämän Valtuuskunta EVA:n ja Elinkeinoelämän tutkimuslaitos ETLA:n valtuuskuntien jäsen.*

Arto Kuusiola toimi Varman hallituksen varajäsenenä 11.3.2015 saakka.

Hallitusjäsenistä luettelossa *-merkityt kuuluvat Varman merkittävien asiakasyritysten toimivaan johtoon; muut jäsenet ovat hallinnointikoodin (suositus nro 15) tarkoittamalla tavalla riippumattomia.